Friday, June 20, 2008

KUALA GULA, ANTARA YANG MENARIK...


Kuala Gula oh Kuala gula..tempat kaki pancing datang memancing ikan, jauh dari kesibukan kota, tenang dan tenteram. Ini tempat cari ilham..

Banyak bot-bot nelayan yang tertambat di J.T Kuala Gula ni, kerjaya penduduk kat sini semestinya nelayan, best juga jadi nelayan ni..tak ada Bos yang nak marah-marah kalau lewat ke tempat kerja..kat sini sendiri mau ingat je... bila waktu paling sesuai ke laut..hehe

Aku jarang ke sini walaupun tak jauh dari kampung aku. Kadang-kadang jee..bila dah terlampau semak sangat kepala ni, aku tak berapa minat sangat memancing, cuma hobi aku melukis dan ambil gambar..aku nak cari ketenangan yang boleh bagi aku ilham untuk aku hasilkan projek komik dan lukisan hidup aku.

Di Kuala Gula ni banyak jenis burung yang datang berhijrah ke sini, entah dari negara mana pun aku tak pasti..paling banyak yang aku jumpa burung bangau oh bangau, ok la tu dari tak ada langsung.

CINTAILAH ALAM SEKITAR ANDA..ANAK-ANAKLAH KITA BAKAL MEWARISI SEMUA INI...

No comments: