Wednesday, July 2, 2008

Semangat Perjuangan Harmoni..


Takkala kita di langgar masalah atau musibah..haruslah kita mencari keredaan dan ketenangan dari yang maha kuasa. Bagi aku, tak perlu kita nak bertengkar atau bergaduh sesama sendiri..rosak diri nanti, tak perlu juga kita lari dari masalah, tak perlu juga kita cakap banyak untuk menampakkan diri kita bermasalah..

Aku cuma nak kongsi dengan pembaca sekelian, memang blog aku ni tak terkenal di mata pembaca blog sekelian. Aku cuma nak KITA termasuk aku, sedar akan permasalahan sekitar kita. Apa kita perlu buat bila banyak sangat manusia yang rakus suka menjahanamkan keindahan atau keharmonian yang telah lama berada di sekeliling kita. Jangan kita buang masa..tampilkan diri untuk berjuang membela alam sekitar kita..


Aku nak tanya pembaca sekelian..

Apa yang kita dapat jika kita abaikan khazanah persekitaran dengan pencemaran dan kemusnahan oleh manusia yang rakus pentingkan diri sendiri ?


Jika tiada lagi Kampung yang wujud..mana nak kita tengok sawah, mana pergi suassana Hari
Raya..?


KEKALKAN SUASANA INI SELAMANYA...

Manusia yang nak jadi kaya, nak nama , nak harta, sanggup buat apa saja..
jika boleh semua nak ditebang, nak di korek, nak digali, nak di palam..jadikan bangunan tinggi buat harta banyak-banyak hingga lupa pada alam yang terlalu indah ini dan teramat penting sangat..untuk kehidupan kita dan dia juga.


Hutan oh hutan kenapa engkau roboh..
macam mana aku tak roboh..
manusia tebang aku..manusia tebang aku..

jika aku terus kan tanya pada manusia..

manusia oh manusia kenapa kau tebang hutan..

manusia tu nak jawab apa? tentu anda tahu kan...

HENTIKAN DAN HAPUSKAN JENAYAH ALAM


No comments: